Pierwsze gazetki promocyjne ukazały się w naszym kraju w latach 90-tych XX stulecia, wraz z pierwszymi hipermarketami. Obecnie nie tylko przez sprzedawców, lecz również przez nabywców są postrzegane jako kluczowy środek komunikacji sieciówek z klientelą. Dzisiaj nawet niewielkie sieci sprzedażowe redagują broszurki reklamowe. Coraz częściej podobne broszurki promocyjne dostępne są w wydaniu internetowym. Nie jest to dziwne, internet jest bowiem aktualnie nośnikiem o najogromniejszej sile oddziaływania. Tak sieci sprzedażowe jak także poświęcane temu serwisy www proponują klientom możność przeglądania broszur w internecie. Nie bez znaczenia jest tutaj temat ochrony środowiska, wydrukowanie 50 tys. papierowych broszur reklamowych to śmierć 20 drzew. Potencjalni klienci mogą analizować ceny a także aktualne rabaty siedząc wygodnie w swym fotelu. Prócz tego coraz więcej sklepów pozwala na zakupy za pośrednictwem sieci internetowej, co może być bardzo wygodnym rozwiązaniem. Takie zakupy mogą być zarówno niedrogie, jak i nadzwyczaj wygodne z opcją dostawy "pod drzwi".
Jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych jest pokazanie klientowi ceny przed i po obniżce - metodę tę z powodzeniem stosują gazetki promocyjne. Treść często wzmacniana jest informacją, iż ta okazja jest chwilowa. Gazetka RTV ma również za zadanie ugruntować konkretną markę w myśli klientów.
Gazetki promocyjne to także jedna z najbardziej popularnych strategii informowania klientów o otwarciu nowego hipermarketu czy też jego modernizacji. Powyżej 50% klientów wybiera broszury reklamowe jako najistotniejsze źródło danych o obniżkach w spożywczej branży w tym największe markety jak Carrefour Gazetka promocyjna to nieskomplikowany jak także niedrogi sposób na trafienie do konsumenta. Można je rozprowadzać lokalnie, układając na skonstruowanych w tym celu stoiskach w sklepach, czy też rozprowadzając je po okolicznej okolicy. Dzięki tym przedsięwzięciom reklama
tablice unijne dociera do prawdopodobnych klientów skutecznie wabiąc ich obniżkami.
Reasumując, funkcje gazetki promocyjnej to: marketing propozycji marketu, zwiększenie rozpoznawalności firmy jak też przekazanie danych o zlokalizowaniu lokalizacji hipermarketów.
Dziennikarz: Rubbermaid Products
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Co roku każdy z nas wytwarza kilka ton odpadów. Obecnie porządkowanie odpadów jest powinnością każdego obywatela. Istotne jest, żeby gospodarować produktami z głową i zmniejszać ilość produkowanych odpadów.