Budowa oraz funkcjonowanie zawieszenia w niedużych samochodach

Sporo posiadaczy małych, miejskich samochodów,szczególnie francuskich firm, napotkało kłopoty z zawieszeniem swojego pojazdu. Dobrze jest poznać tajniki jego konstrukcji i zasad działania, szczególnie, że to nic skomplikowanego.

Zastanówmy się, jak wygląda zasada działania osi skrętnej. Oś skrętna stanowi część tylnego zawieszenia samochodu. Oś skrętna znajduje się w rodzajach zawieszenia stosowanych zwykle w niedużych samochodach średniego segmentu. Często występuje w samochodach francuskich producentów, w samochodach miejskich oraz kompaktowych. Rozwiązanie to jest nieskomplikowane i bardzo funkcjonalne, ponieważ dzięki temu, że zajmuje mało przestrzeni, gwarantuje zagospodarowanie dużej powierzchni bagażnika. Ten rodzaj zawieszenia to również rozwiązanie dużo bardziej ekonomiczne niż wyrafinowane typy zawieszenia wykorzystywane w luksusowych samochodach z górnej półki. Zasada działania osi skrętnej stosowana jest w zawieszeniu półzależnym, gdzie, odwrotnie niż w przypadku zawieszenia zależnego i niezależnego, ruch (drogi transportowe w magazynie) jednego koła w osi nieznacznie wpływa na ruch drugiego koła w jednej osi. W przypadku zawieszenia zależnego, ruch jednego koła wpływa na skręcanie drugiego. Natomiast w przypadku zawieszenia niezależnego dwa koła - przejrzyj--> nasz serwis www - skręcają całkowicie autonomicznie.

Kolejne tematy

Części zamienne do urządzeń użytkowanych w rolnictwie lub na budowie

koparka
Dziennikarz: Bill Smith
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Każdy, kto zatrudniony jest w przemyśle budowlanym bądź na roli powinien mieć pojęcie, jak istotny jest zakup części zamiennych do pojazdów używanych dokładnie w rolnictwie albo na placach budowy. W związku z tym, w każdej firmie muszą być wydelegowane osoby, jakie skontrolują czy asortyment pod takim względem jest zabezpieczony. Tak samo znaczące jest to, aby były to części jakie pochodzą od znanych producentów, by nie było ryzyka, iż ulegną zepsuciu one.


Zobacz też - link

tarczowe hamulce
Dziennikarz: Alexander Nie
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Jak wygląda mechanika tylnej belki krok po kroku? Tylne zawieszenie składa się z dwóch wahaczy wleczonych, przymocowanych do nadwozia, połączonych płaską belką, zapewniającą obracanie się kół. Belka skrętna jest prosta w budowie. Zaletą belki skrętnej jest także jej względnie łatwe montowanie oraz rozmontowanie w przypadku ewentualnej usterki. Zatem mechanika tylnej belki krok po kroku nie jest sprawą skomplikowaną. Należy jednak pilnować, czy tylna belka działa prawidłowo. W razie gdy pojawią się kłopoty ze skręcaniem się kół, kłopoty przy kierowaniu pojazdem, warto jak najszybciej pojechać do serwisu. Pamiętajmy, że przegapienie tego typu awarii może nas w przyszłości wyjątkowo dużo kosztować, gdy będziemy musieli wymienić część zawieszania na nową.

Powiązany artykuł: odnośnik
2020-01-09
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.