Budowa oraz funkcjonowanie zawieszenia w niedużych samochodach

Sporo posiadaczy małych, miejskich samochodów,szczególnie francuskich firm, napotkało kłopoty z zawieszeniem swojego pojazdu. Dobrze jest poznać tajniki jego konstrukcji i zasad działania, szczególnie, że to nic skomplikowanego.


Zastanówmy się, jak wygląda zasada działania osi skrętnej. Oś skrętna stanowi część tylnego zawieszenia samochodu. Oś skrętna znajduje się w rodzajach zawieszenia stosowanych zwykle w niedużych samochodach średniego segmentu. Często występuje w samochodach francuskich producentów, w samochodach miejskich oraz kompaktowych. Rozwiązanie to jest nieskomplikowane i bardzo funkcjonalne, ponieważ dzięki temu, że zajmuje mało przestrzeni, gwarantuje zagospodarowanie dużej powierzchni bagażnika. Ten rodzaj zawieszenia to również rozwiązanie dużo bardziej ekonomiczne niż wyrafinowane typy zawieszenia wykorzystywane w luksusowych samochodach z górnej półki. Zasada działania osi skrętnej stosowana jest w zawieszeniu półzależnym, gdzie, odwrotnie niż w przypadku zawieszenia zależnego i niezależnego, ruch jednego koła w osi nieznacznie wpływa na ruch drugiego koła w jednej osi. W przypadku zawieszenia zależnego, ruch jednego koła wpływa na skręcanie drugiego. Natomiast w przypadku zawieszenia niezależnego dwa koła skręcają całkowicie autonomicznie.

Zobacz też - link

1 2
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.