Każda z
firm czy to bardzo młoda, czy też ta, która na rynku działa już niesamowicie długo stara się, by zniżyć wydatki wiążące się z obsługą standardowych czynności. Chodzi o to by tak zoptymalizować koszty, aby nie było trzeba zatrudniać dużej ilości pracowników. Gdzie można poszukiwać
oszczędności? Jakim
procesom jak i czynnościom należy się przyjrzeć?
Dziennikarz: Savoir-faire Linux
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Dobrze jest spojrzeć na to jak wygląda obieg faktur w naszej firmie. Z reguły bowiem czynności, z którymi obsługa faktur się wiąże można zautomatyzować. Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, iż są na rynku ogromnie pomocne programy do takich zadań- kompletna obsługa faktur. Należy wiedzieć, że taka automatyzacja to oszczędność czasu jak i oszczędzenie pieniędzy, a oprócz tego poprawienie sprawności, z jaką wykonywane są takie zadania. Całość procesu zaczyna się od zeskanowania faktur. Używany jest do tych czynności bardzo często system OCR. W tym momencie faktury są wprowadzane do systemu i są rejestrowane.
Jeżeli masz ochotę przeczytać więcej wiadomości na opisywany temat, kliknij pod ten link, to rzeczywiście
świetne omówienie tego zagadnienia.
Prostsze jest rozpoznanie faktur i przydzielenie ich do konkretnego działu firmy jak i odpowiedniej osoby, jaka następnie zajmuje się swoimi fakturami. Bardzo wygodne jest to, że do wglądu jest elektroniczna wersja faktury w systemie, w ten sposób możemy mieć do niej wgląd bez potrzeby posiadania jej tradycyjnej wersji. Na wszystkich etapach faktura może być zaakceptowana lub też odrzucona. Natomiast gdy przejdzie ona już wszystkie szczeble trafia do działu księgowości, który taką fakturę księguje. Jak widzimy jest to spore ułatwienie szczególnie dla firm, które obsługują sporą ilość transakcji i mają kilka działów albo szczebli decyzyjnych.