Jak trzeba zrozumieć pojęcie big data? Jakiego rodzaju korzyści oferuje to firmom? Czy powinniśmy z tego korzystać?

W dziedzinie analityki pojawiło się ciekawe pojęcie - big data. Ten termin oznacza tendencje do szukania i skorzystania z wartości biznesowej, która drzemie w dostępnych coraz większych wolumenach danych. Biorą się one z pokaźnej liczby miejsc, dość często natomiast spoza organizacji, nawet z tego rodzaju miejsc do tej pory zupełnie niekwalifikowanych, jak na przykład źródła informacji.


To w sumie naturalna kolej rozwoju biznesu i ewolucja, jakiej byliśmy w stanie się spodziewać. Co interesujące, w literaturze oraz publikacjach jesteśmy w stanie też spotkać inne określenia, jakie są równoznaczne z filozofią big data. Dość często więc pojawia się definicja High Performance Analytics. Kiedyś wystarczała po prostu wiedza o działaniu organizacji, szukana więc była przewaga biznesowa w dobrej organizacji procesów biznesowych dzięki wdrożeniom system w ERP a także raportowanie operacyjne.
sieć
Na podstawie danych z: pixabay.com

Kolejnym krokiem było wyszukiwanie trendów w oferowanych zbiorach danych, a też analizowanie przyczyn zachodzących zdarzeń. Miało to oczywiście związek z ewolucją platform baz danych więc zaczęły się tworzyć specjalizowane narzędzia analityczne, które służyły do odkrywania takich wzorców. Po tym pojawiła się era konkurowania analityką. Realne więc było przewidywanie zachowań klientów, np. prognozowanie prawdopodobieństwa zrezygnowania klienta.

Wpis, który teraz czytasz jest pełny fascynujących danych, ale jeszcze zweryfikuj informacje (https://arasim-adwokatradom.pl/) opisujące analogiczną tematykę tu.

praca w internecie
Na podstawie danych z: pixabay.com
Dzięki temu można było optymalizować działania, zwłaszcza łańcuchy logistyczne i działania marketingowe. Jak jednakże wiadomo, to we współczesnym świecie nie wystarcza. Pojawiają się więc nowe trendy, w jakich analizie poddawane są także dane niestrukturalne.

Może Cię też zainteresować: big data w bankowości


Niezbędne jest tak naprawdę pozyskiwanie danych, jak i analiza wizerunku w social media, to znacząco powiększa zakres wiedzy niezbędnej do podejmowania najbardziej potrzebnych decyzji biznesowych. Z powodu bardzo dużej złożoności systemów ekonomicznych, w jakich działają najbardziej pokaźne firmy, przede wszystkim powinniśmy mieć na uwadze, iż łańcuch wartości, jaki planują one dostarczyć klientom dość mocno się wydłuża. Dzięki temu więc zwykłe promowanie produktu nie będzie wystarczające, wspomniane więc wcześniej działania są bardzo potrzebne, żeby nasza firma działała najbardziej efektywnie. Warto o tym pamiętać w czasie zarządzania własnym przedsiębiorstwem.
2024-02-09
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.