W przewozie powietrznym, tak jak w każdym pozostałym mogą wydarzyć się rozmaite przypadki, jakie zależą od wielu elementów. Przeważnie zdarza się wycofany lot z powodu kiepskich warunków atmosferycznych.
Dziennikarz: Prayitno / Thank you for visiting ! (3 millions )
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Są to nadzwyczajne sytuacje w związku z którymi nie mamy prawa do żadnych żądań w stosunku do przewoźnika. Do takich wypadków należy również zaniechanie lotu i zawiadomienie o tym pasażera na dwa tygodnie przed przewidywanym lotem, bądź oferta alternatywnego lotu na tej samej trasie w pokrewnym terminie. Nawet w wyjątkowych okolicznościach, w razie konieczności linie lotnicze są obowiązane do udzielenia pomocy w trakcie czekania na nowy lot.
Odwołany lot zmusza przewoźnika do darmowego wyżywienia, dwie rozmowy telefoniczne, lokum w
hotelu razem z przewozem pomiędzy lotniskiem a punktem kwatery. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat wejdź na Skylegal Odszkodowania
(jeżeli poszukujesz
firmy zajmujące się odszkodowaniami - kliknij i sprawdź ofertę)
Pomoc udzielana jest w zależności od czasu oczekiwania na spóźniony, lub opcjonalny lot, przy czym prawo do zakwaterowania w hotelu przysługuje jedynie w przypadku konieczności czekania na taki lot przez jedną, lub kilka nocy.
W sytuacji, kiedy został odwołany lot, naprawienie szkody jest dopuszczalne w wypadku odmowy przyjęcia na pokład samolotu. W takim wypadku linie lotnicze powinny zorganizować wyjazd do miejsca docelowego współmiernym opcjonalnym środkiem przewozu, lub zwrócić koszty biletu również, w stosownych przypadkach, zagwarantować darmowy transport powrotny.
W przypadku poważnego spóźnienia o przynajmniej 5 godzin istnieje także prawo domagać się zwrócenia pieniędzy, lecz jeśli podróżny przymnie zwrot, w takim przypadku linie lotnicze nie są zobowiązane już umożliwiać dalszej pomocy ani aranżować dalszej podróży.