Każda firma powinna inwestować w poszerzanie wiedzy pracowników. Zwykle zwraca się największą uwagę na działy sprzedaży, bo to w dużej mierze od nich zależy pomnażanie zysku firmy. Ostatnio jednak właściciele przedsiębiorstw zaczęli widzieć możliwości w działach marketingu i public relations. To korzystna zmiana. W profesjonalnie zarządzanej firmie takie działy mogą w dużym stopniu przyłożyć się do zwiększania zysków.
Inteligentni właściciele zwracają uwagę na potrzeby swoich pracowników i z chęcią zapewniają im
rozwój. zazwyczaj za pomocą różnego typu szkoleń, konferencji czy
warsztatów. Mądry pracownik potrafi samodzielnie znaleźć interesujące go kursy i zaproponować przełożonym.
Popularne ostatnio stały się szkolenia medialne różnego typu. Nadrzędnym ich celem jest przygotowanie do różnego typu wystąpień publicznych. Nie tylko w telewizji, ale też przed każdym innym audytorium. To niebagatelna umiejętność dla pracownika działu marketingu. Zwykle zdarza się, że to właśnie na marketing
programy lojalnościowe spada odpowiedzialność za rozmowy z potencjalnymi klientami biznesowymi. Zobacz jak przygotować z nich ciekawe filmy : link do w link.
Warto też dokształcać pracowników w zakresie wykorzystywania poznanych już narzędzi. Czasem szkolenia otwierają
oczy na całkiem inne drogi, kieruje uwagę na inne możliwości. Na przykład możemy dowiedzieć się jak wykorzystana może zostać w naszej firmie kampania btl. Większość osób z branży wie jak powinna działać, ale ma obawy. Zupełnie niesłusznie. Nawet gdy do tej pory to
kampania była główną strategią promocyjną dobrze jest spróbować coś innego - więcej pomysłów Grupa BEF.
Jednym z celów kursu jest też wykształcenie u podwładnych twórczego myślenia, a także unikania standardowych rozwiązań. Innowacje i zmiany w branży
reklamowej są powszechne i, jeżeli nie chcemy zostać w tyle trzeba się dokształcać.