Zbliża się końcówka miesiąca, a Ty znowu zamyślasz odmrażać gotowe pożywienie do czasu wypłaty? Wizja nad
programowych wydatków przeraża Cię? Zobacz nasz artykuł oraz dowiedz się jak efektywnie opracować domowe wydatki.
Na podstawie danych z: pixabay.com
Planowanie budżetu miesięcznego zaczynamy od zreasumowania środków, jakimi w danym momencie dysponujemy, doliczając te, które pozostały z minionego miesiąca oraz otrzymany przelew z wynagrodzeniem. Do podsumowania budżetu dokładamy
pieniądze, jakie mamy na koncie, w portfelu albo na innych bankowych rachunkach. Potem w ustalaniu założeń budżetu domowego przechodzimy do spisania wszystkich kosztów, które powinniśmy ponieść. Na początek przypatrzmy się tylko kolejnemu miesiącowi. Co nam będzie do tego potrzebne? Rachunki za energię, wodę etc., paragony (np. za większe sprawunki spożywcze), a także kartka i długopis.
Dziennikarz: ITU Pictures
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Gdy prowadzimy
firmę musimy zwrócić uwagę na to, że potrzeba do jej ogarnięcia dobrze dobranych narzędzi. Przy początkach rozkręcania firmy nie musimy wszystkiego wiedzieć ale istotne jest, by zatrudnić osoby, które dużo wiedzą. Dlatego jeżeli nasza firma jest związana z niektórymi branżami, w tym w szczególności z branżą finansową i nie mówimy tu po prostu o finansach firmy, którymi powinien zająć się dział księgowości, a ogólnie o działalność w branży finansowej, to należy pomyśleć o zatrudnieniu
analityka finansowego.
Na środku piszemy sumę netto naszych płac (uwzględniając dodatki dla przykładu w postaci premii). Pierwsza część będzie dotyczyć kosztów, które są stałe, a więc: należność za wodę, energię,
czynsz do spółdzielni, internet, raty zadłużenia, polisy, wydatek na paliwo jak też przejazdy miejską komunikacją - wszystkie sumy notujemy obok a poniżej sumujemy. Następna partia wydatków to te, jakie poświęcamy na konsumpcję - sprawunki produktów
spożywczych,
życie kulturalne (teatr) po czym jeszcze raz - rozdzielamy oraz sumujemy.