Za komfort w czasie jazdy autem odpowiada układ tłumiący, a więc amortyzatory. Właśnie dzięki nim nierówności oraz drgania nie zostaną przeniesione na pasażerską kabinę.
Amortyzator nie jest jednak elementem długowiecznym. Nasze realia drogowe powodują, iż ich wymiana w większości aut konieczna będzie mniej więcej co 60 000 kilometrów, zaś w niektórych czterokołowcach jeszcze wcześniej. Zgodnie z powszechnym mniemaniem amortyzatory tylko tłumią drgania. Nie jest to jednak ich wyłączne zadanie. Oprócz podnoszenia wygody podróżowania celem ich jest też poprawa bezpieczeństwa .kliknij w źródło anodowane aluminium
anodowane aluminiumWłaściwa praca amortyzatorów umożliwia utrzymywanie przyczepności gum z nawierzchnią szosy. Gdy w naszym samochodzie układ amortyzowania jest
nadwątlony, wtenczas na wyboistej szosie, dla przykładu z poprzecznymi nierównościami, opony mogą się odrywać od nawierzchni ulicy. To bez wątpienia odbija na długości drogi hamowania samochodu. Układ amortyzujący pośrednio oddziaływa też na działanie takich systemów, jak ESP.