Smary wykorzystywane w przemyśle

Smary przemysłowe to oleje naturalne, syntetyczne bądź ich mieszanki które zawierają tzw. zagęszczacz zamieniający olej w mieszaninę utwardzoną, którą prościej się stosuje. Przy użyciu niej smar nie zsuwa i odpowiednio chroni daną część przed wyeksploatowaniem.


olej silnikowy
Dziennikarz: Dylanlspangler
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Smary służą do zabezpieczenia powierzchni trących przed zbytnim tarciem oraz zabezpieczają elementy metalowe przed rdzą. Przy doborze smarów wypada sugerować się ich gęstością. Bardzo niska lepkość musi być w łożyskach szybkoobrotowych lecz do łożysk wysoko obciążonych trzeba używać smary o większej lepkości. Smary przemysłowe wykorzystywane są do obniżenia tarcia między podzespołami, głównie są używane do maszyn (rekomendujemy ofertę dotyczącą mar agency sito obrotowe) i produktów końcowych, zapobiegają kontaktowi pomiędzy stosowanymi metalami. Używa się je przede wszystkim w fabrykach wytwarzających części do aut, samolotów i innych maszyn, urządzeń. Wyroby te gwarantują długofalową ochronę, a co za tym idzie wydłużają żywotność części. Więcej informacji na stronie: Informacje na stronie

W przypadku smarów przemysłowych nie zachodzą w zasadzie ograniczenia co do wyboru materiału. Inaczej natomiast jest w przypadku przemysłu (zamów remont suwnic od grupapartner.pl...) spożywczego. Tutaj są szczególne wymagania m.in. obojętność zapachowa,
mechanicy
Dziennikarz: U.S. Army Corps of Engineers
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
odporność na specjalne środki odkażające, na wysokie i minusowe temperatury, na wymywanie przez wodę. Jeżeli smar ma funkcjonować w krańcowo niskich, bardzo wysokich lub zmieniających się temperaturach stosuje się sztuczne oleje bazowe a także specjalne zagęszczacze wytrzymałe na skoki temperatury. Smary przemysłowe można podzielić na płynne i półpłynne, których używa się do systemów centralnego smarowania oraz stałe przeznaczone do łożysk, przegubów. Artykuł dzięki uprzejmości:

Działanie smaru polega na wprowadzeniu go w przerwę pomiędzy obszarami trącymi w celu otrzymania powłoki poślizgowej. W sytuacji, gdy urządzenia zagłębione są w wodzie smary chronią je przed rdzą czym wydłużają ich trwałość. W przypadku bardzo obciążonych węzłów tarcia, a zarazem małych ruchach względnych, możliwość przekazywania optymalnych obciążeń możemy polepszyć przez dodanie stałego środka smarnego. Powinno się jednak pamiętać, że smary takie nie nadają się do układów centralnego smarowania . Istotne jest, aby dobrze dostosować smar, odpowiedni do temperatury, odporny na wilgoć, możność kontaktu z kurzem. Przy wyborze weźmy pod uwagę rodzaj zastosowanego zagęszczacza.
2023-07-25
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.