Asfalt jest spoiwem, jaki podgrzany do nale
życie wysokiej temperatury mięknie i upłynnia się, natomiast po schłodzeniu jego lepkość wzmacnia się i staje się ciałem
stałym. Dzisiaj jest on zasadniczym składnikiem mieszanek używanych do konstrukcji nawierzchni asfaltowych.
Asfalt drogowy jest użytkowany do okalania kruszywa i destruktu asfaltowego i używany przeważnie w budowie i utrzymaniu powierzchni drogowych - poznaj tutajumożliwiają produkcję i wbudowanie kompozycji mineralno-asfaltowych w techniki na ciepło, bez nieodzowności stosowania uzupełnień. Surowcem
wyjściowym do produkcji asfaltów jest pozostałość próżniowa (
sprawdź promocje na technika próżniowawww.arapneumatik.pl), pozyskiwana w czasie przeróbki ropy naftowej. W mieszaninie mineralno-asfaltowej wykorzystywanej do konstrukcji powierzchni drogowej asfalt pełni funkcję kleju. W mieszaninie można wyodrębnić obok asfaltu, prawidłowo skonfigurowane mieszaniny mineralne, składające się z mączki niewapniowej, piachu i grysów. Powierzchnia drogowa jest to powłoka, czy też grupa powłok, zespolonych ze sobą, które służą do przyjmowania i rozkładania obciążeń od ruchu na podłoże i
przynoszących dogodne warunki ruchu.
Zależnie od
typu asfaltu i założeń obciążenia asfalt
drogowy może znajdować się w trzech kluczowych postaciach, zawiesistym, lepkosprężystym i giętkim -
. Wraz ze zmianą temperatury i czasu obciążenia przekształca się przede wszystkim konsystencja asfaltu.