Startujemy jak przy każdej realizacji od starannego opracowania obrębu podjazdu a także wszelakich elementów powiązanych z jego konstrukcją.
Dziennikarz: peter castleton
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Dotyczy to ścieżek odchodzących od podjazdu, potencjalnego deptaka nieopodal podjazdu, murków oporowych, schodków albo progów. Jeśli wytyczymy w terenie wszelkie te elementy, trzeba przystąpić do wyznaczenia spadków, za każdym razem w taki sposób by woda odpływała od
obiektu i odnajdowała miejsce ujścia (korzystne pochylenie min. 2%).
Prace ziemne rozpoczynamy od przeprowadzenia
drenażu wzdłuż podjazdu, zależnie od jego wielkości z jednej albo obydwu stron. Następna czynność to zebranie nadmiaru ziemi z miejsc określonych pod podjazd bądź uzupełnienie niedoborów tam gdzie jej pułap jest zanadto niski. Głębia dołu winna zostać dopasowana do uplanowanego budulca wierzchniego. Jeśli będą to
bloki skalne o wielkości rzędu 3 cm z twardego głazu w rodzaju gnejs, dół powinien mieć plus minus 40 cm .
http://bazalt.pl/kopalnia-kosmin/project/bloki-kamienne/|L|W=167|ALT=kopalnie kruszywa - PGP BAZALT S.A.|TITLE=Koparka na budowie]
Po zrealizowaniu wykopu przystępujemy do ułożenia brzegów. Kładzione obrzeża naznaczą nam teren podjazdu i na tym etapie można jeszcze dokonać potencjalnych korekt obszaru, poziomów lub fragmentów uzupełniających. Brzegi układamy na
zaprawie betonowej o suchej konsystencji. Górna krawędź obrzeża stanowić będzie równocześnie poziom przyszłego podjazdu. Obrzeża układamy na mniej więcej 10 cm warstewce betonu przedtem podsypanej 8 cm warstewką tłucznia. Kruszywa dostarczane są z kopalni kruszyw (więcej o kopalni kruszywa – PGP BAZALT S.A.).