Tworzenie wizytówki - ważne informacje

Wizytówka jest ważnym elementem wizerunku każdego właściciela firmy i nie tylko. Co powinno znaleźć się na profesjonalnej wizytówce? Okazuje się, iż wybór nie jest taki łatwy, ponieważ na tym małym kartoniku trzeba umiejętnie zmieścić ważne informacje dla klientów czy partnerów biznesowych.




Wizytówka może pełnić wiele funkcji - pozwolić na przedstawienie się drugiej osobie, poinformować ją kim jesteśmy, czym zajmuje się nasza firma, jakie umiejętności posiadamy. To jak wygląda wizytówka może mieć spory wpływ na to jak postrzegana jest nasza firma. W związku z tym konieczne jest dobranie wizytówki do wizerunki jaki chcemy posiadać na rynku. Można pomyśleć, że to tylko zwykła karteczka… ale wybór jest ogromny, począwszy od materiałów, po rozmiary, czcionki i metody drukowania.


W obecnych czasach dalej najpopularniejszym materiałem, z którego robi się wizytówki jest papier. Jednakże może on być gładki bądź ozdobny, na przykład błyszczący. I tu już trzeba mieć na uwadze, aby dopasować rodzaj papieru do tego jak chcielibyśmy być postrzegani. Oczywiste jest, iż na przykład radca prawny powinien wybrać tradycyjny papier, tak aby wzbudzać zaufanie, z kolei jeżeli chodzi o wizytówki fryzjerskie możemy wybrać coś bardziej niestandardowego, by podkreślić naszą kreatywność. Można również odejść od papieru na rzecz innego materiału, który kojarzy się z naszą firmą. Na przykład drewno będzie odpowiednie dla stolarza, a plastik dla przedsiębiorcy produkującego wyroby z tego właśnie tworzywa. Taka wizytówka z pewnością będzie ciekawa dla osoby, której zostanie wręczona, a tym samym zostaniemy zapamiętani. Następnym ważnym wyborem jest dopasowanie czcionki. Współczesna poligrafia daje niemal nieograniczone możliwości co do wyboru czcionki, jednakże niektóre czcionki nie przystoją w pewnych profesjach i nie można też przesadzać z wyborem. Najlepiej ograniczyć się do jednej lub dwóch rodzajów oraz kolorów czcionki.


Robotnik
Dziennikarz: Viktor Rosenfeld
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Umiar trzeba także zachować w ilości informacji jakie chcielibyśmy umieścić na na naszej wizytówce. W przypadku tradycyjnej wizytówki osobistej wystarczy imię i nazwisko oraz informacje kontaktowe (adres, e-mail, telefon). W niektórych przypadkach dobrze jest także umieścić tytuł naukowy.


Z kolei wizytówka służbowa powinna zawierać logo, imię i nazwisko, nazwę stanowiska, dane kontaktowe, rodzaj działalności i adres strony www, na której będzie można znaleźć pozostałe informacje.




Ważny jest także sposób wyróżniania informacji, na przykład jeżeli chodzi o wizytówki taxi najważniejsza informacją dla klienta jest numer telefonu, a zatem warto zaprojektować wizytówkę tak, by był on najbardziej widoczny. W innych branżach bardziej istotny może okazać się adres siedziby, tak aby klient praca tajemniczy klient opinie mógł do nas trafić bez problemu i skorzystać z naszych usług.
2023-03-28
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.