Niewątpliwie jedną z zasług współczesnego marketingu jest przekonanie wielkiej części posiadaczy firm, iż liczy się głównie jakość, nie zaś ilość konsumentów.
Choć słysząc takowe zdanie można odnieś wrażenie, iż to przedsiębiorstwa decydują, kto zostanie ich odbiorcą, to realizowanie owej dewizy odbywać się będzie głównie z zyskiem dla klientów.
Z punktu spostrzegania firmy najbardziej wartościowy konsument to taki, który ocenia ją - z jakiegoś powodu - za lepszą od drugich, za godną zaufania. Nabywca, który rozumuje w taki sposób częściej oraz chętniej będzie korzystał z usług firmy, do której jest silnie przywiązany. Będzie gotowy zapłacić więcej a także sporadyczniej będzie się oglądał na propozycję konkurencyjnych firm. Firma w rewanżu poczyni wszystko, ażeby utrzymać należyte stosunki z najlepszym nabywcami. Pewnym ze skuteczniejszych sposobów na zdobycie grona lojalnych klientów jest stworzenie tak zwanego lojalnościowego programu.
Dziennikarz: John Kraus
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Dziennikarz: Nacho
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Takie programy są nadzwyczaj popularną formą docierania do klienteli. Najprościej powiedziawszy
program lojalnościowy zyskuje konsumentów poprzez oferowanie pewnej ponadplanowej
korzyści, wynikającej z regularnego lub częstszego korzystania z oferty firmy.
Jest bez liku powodów, dla których firmy decydują się na wdrożenie tego typu rozwiązań, pomimo ponadplanowych zadań, których będzie wymagać obsługa programów lojalnościowych.