Programy lojalnościowe - czy to się opłaci?

Niewątpliwie jedną z zasług współczesnego marketingu jest przekonanie wielkiej części posiadaczy firm, iż liczy się głównie jakość, nie zaś ilość konsumentów.


Choć słysząc takowe zdanie można odnieś wrażenie, iż to przedsiębiorstwa decydują, kto zostanie ich odbiorcą, to realizowanie owej dewizy odbywać się będzie głównie z zyskiem dla klientów.




Z punktu spostrzegania firmy najbardziej wartościowy konsument to taki, który ocenia ją - z jakiegoś powodu - za lepszą od drugich, za godną zaufania. Nabywca, który rozumuje w taki sposób częściej oraz chętniej będzie korzystał z usług firmy, do której jest silnie przywiązany. Będzie gotowy zapłacić więcej a także sporadyczniej będzie się oglądał na propozycję konkurencyjnych firm. Firma w rewanżu poczyni wszystko, ażeby utrzymać należyte stosunki z najlepszym nabywcami. Pewnym ze skuteczniejszych sposobów na zdobycie grona lojalnych klientów jest stworzenie tak zwanego lojalnościowego programu.


obsługa programów lojalnościowych
Dziennikarz: John Kraus
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Moneta
Dziennikarz: Nacho
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Takie programy są nadzwyczaj popularną formą docierania do klienteli. Najprościej powiedziawszy program lojalnościowy zyskuje konsumentów poprzez oferowanie pewnej ponadplanowej korzyści, wynikającej z regularnego lub częstszego korzystania z oferty firmy. Jest bez liku powodów, dla których firmy decydują się na wdrożenie tego typu rozwiązań, pomimo ponadplanowych zadań, których będzie wymagać obsługa programów lojalnościowych.




Przeważnie do wprowadzenia tego typu działań promocyjnych popycha przedsiębiorców gigantyczna konkurencja. Inną przyczyną jest zmęczenie klientów tradycyjną reklamą, przyciągnięcie uwagi klientów.
2023-03-28
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.