W Polsce w ostatnich latach wiele się buduje oraz odnawia - w znacznej mierze dzięki pieniądzom z Unii Europejskiej

Dzięki temu, że jesteśmy w UE, w Polsce możemy dzisiaj dostrzec trwający od jakiegoś czasu wzrost gospodarczy. Wiele się tu inwestuje oraz buduje.


Zwykle, w ramach wielkiej przebudowy, mówi się o remoncie infrastruktury drogowej i kolejowej.


sprzedaż
Dziennikarz: Armacell
Na podstawie danych z: Armacell


piasek
Dziennikarz: Bertram Nudelbach
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Kolejne tematy

Jakie jeszcze usługi oferuje każda firma, która organizuje także przewóz ludzi?

Konsumenci
Na podstawie danych z: pixabay.com
Rawicz to stosunkowo nieduża osada w woj. wielkopolskim. Uznać należałoby, iż w swej przeszłości posiada niemało chwil, jakie okazały się dla mieszkańców szczególnie trudne.


płyty peronowe
Dziennikarz: kurzkarl74
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


W przeciągu ostatnich dekad w naszej ojczyźnie wybudowaliśmy wiele Autostrad i dróg szybkiego ruchu, ale także odrestaurowaliśmy dużo odcinków torów kolejowych. Oba te czynniki sprawiają, że w naszym kraju przemieszcza się dziś o wiele szybciej. Widoczny skok miał miejsce oczywiście na kolejach. Oprócz wyremontowanie różnych odcinków torów, restauruje się również dworce, które przez długi czas były zaniedbywane i straszyły swym wyglądem nie wyłącznie przyjezdnych, ale też swych mieszkańców. W niektórych miastach stawia się nowe dworce (np. w Katowicach), a w pozostałych remontuje stare i muzealne (np. w Tarnowie).

Jeżeli chcesz znaleźć artykuły na omawiany temat, to przejdź tam i zobacz pozostałe informacje odnośnie podnoszonego zagadnienia.

Przy remoncie dodaje się windy dla osób niepełnosprawnych oraz kładzie się na przykład antypoślizgowe płyty peronowe, żeby podwyższyć bezpieczeństwo podróżnych, szczególnie zimą, gdy jest ślisko. Część płyt posiada również linie ostrzegawcze, by pasażerowie wiedzieli, że nie wolno jej przekraczać, gdy podjeżdża pociąg. Najczęściej jest ona żółta, chociaż nie bywa to normą.


Dla osób niewidomych na tych liniach zazwyczaj umieszcza się znaki dotykowe (zobacz wlaczniki szklane) w kształcie stożków ściętych, by bez problemu można było je wyczuć przy pomocy laski. Taka praktyka nawiązuje do polskiego ustawodawstwa.
2021-04-28
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.