Gdy spoglądamy na jakieś urządzenie nie rozmyślamy o tym, jak zostało zbudowane. Nie dywagujemy na temat mechanizmów, jakie musiały zostać wykorzystane żeby konkretny sprzęt działał. Zwracamy raczej uwagę na to jak konkretna rzecz się prezentuje, jakiej jest wielkości i dopytujemy się o parametry techniczne. Instrukcja obsługi pomaga nam w ogarnięciu pracy na konkretnym urządzeniu, pozostałe informacje są nam niepotrzebne.
Dziennikarz: Commander, U.S. 7th Fleet
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Dopiero, gdy coś się psuje myślimy o tym, co jest nie tak. W chwili, gdy coś się psuje dobrze byłoby wiedzieć coś więcej o mechanizmach konkretnego urządzenia. Jeżeli jednak rak nam zielonego pojęcia najsensowniej oddać takie
urządzenie do serwisu. Tam sprawdzone będą np. styczniki. Styczniki to część mechanizmu mająca przekazywać dalej sygnał. Zobacz również:
Dzięki stycznikom dany proces jest płynny. Kiedy dochodzi do awarii stycznika, należy, czym prędzej go naprawić, bo dany obwód nie będzie działał. Styczniki wykorzystuje się w różnych mechanizmach między innymi w obwodach silnikowych, grzałkach, pompach oraz lampach i wentylatorach. Dodatkowo warto mieć świadomość, że styczniki są bardzo odporne na uszkodzenia mechaniczne. Dzisiejszy rynek jest pełen różnego rodzaju dodatków do styczników, które możemy
zakupić, by usprawnić ich działanie.
Konieczne na przykład w maszynach dźwigowych
Podnoszenie jak też zwalnianie
mechanizmów hamulcowych w urządzeniach dźwigowych, czy też w urządzeniach transportowych wiąże się z działaniem zwalniaków. Tzw. zwalniaki mają za zadanie zwolnić hamulec, ale również wywołać moment hamowania. Wszystkohamulec (
solidna propozycja)nie od potrzeby. Kupując tego typu sprzęt należy wziąć pod uwagę fakt, że kosztuje on całkiem sporo. Autor: