O czym pamiętać dobierając ogumienie do samochodu? Czego z pewnością nie robić

Większość aut jest fabrycznie przygotowana do użycia więcej niż pojedynczego rozmiaru ogumienia opon. W praktyce w części przypadków możliwych do zrobienia opcji jest znacznie więcej, co nie oznacza, że przy doborze ogumiania zachodzi dowolność i że każda zmiana jak najlepiej wpłynie na komfort i bezpieczeństwo.

Opony samochodowe
Dziennikarz: Automobile Italia
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Od czasu do czasu może się zdarzyć, że chęć zmiany rozmiaru ogumienia dyktowana jest niewielką dostępnością lub przerażającą ceną opon w rzadszym rozmiarze. () Takie zmiany (trzeba je jednak konsultować z fachowcem) powodują oczywiście znaczniejsze lub mniej znaczne zmiany możliwości samochodu.

znaczniejszy profil opony jest związany z poprawą wygody, ale zmniejszoną stabilnością auta na szybko przejeżdżanych zakrętach; węższe opony mogą określać nieco wydłużoną drogę hamowania, ale np. bardziej komfortowe prowadzenie samochodu w koleinach w czasie deszczu.

Kolejne tematy

Potrzebujesz wartościowej posady? Szukaj jej z wykorzystaniem najnowszych alternatyw

Poszukiwanie pracy
Dziennikarz: http://sxc.hu
Na podstawie danych z: http://sxc.hu
Zyskanie atrakcyjnej i pewnej posady jest kwestią naprawdę istotną. Od tego zależy spokój ducha, jak również zagwarantowanie sobie właściwego poziomu życia i bezpieczeństwa finansowego. Niestety sytuacja na naszym rynku pracy wciąż jest bardzo niestabilna i choć bezrobocie spada, nadal trudno jest zyskać rzeczywiście wartościowe zatrudnienie.


Wybierając opony, należy pamiętać o tak zwanych indeksach nośności i prędkości.

Zainteresowała Cię ta informacja? Jeśli chcesz zgłębić więcej - odwiedź odnośnik (http://www.numoco.com/k167,moda-damska-bluzy-bluzki-koszule-narzutki.html) a na pewno poznasz dużo ciekawych faktów.

Jeżeli opona jest określona jako 195/65 R15 91H, to: „195” będzie oznaczać szerokość opony w milimetrach, „65” to profil opony, „15” to średnica osadzenia, „91” to indeks nośności, a „H” to indeks prędkości. Indeksy nośności i prędkości są ze sobą ściśle związane: indeks nośności może określać maksymalne obciążenie opony (w tym przypadku 615 kg) przy prędkości pokazanej indeksem prędkości (w naszym przypadku H = 210 km/h). Z kolei indeks prędkości opisuje nam największą dopuszczalną prędkość jazdy przy obciążeniu pokazywanym przez indeks nośności. Nowe opony
Kombinacja tych dwóch parametrów to nic więcej jak oznaczenie wytrzymałości opony na przeciążenia które wynikają z obciążenia i prędkości jazdy. Każdy producent samochodu określa najmniejsze wymagania w tej kwestii, więc należy się ich trzymać.

Z pewnością nie warto kupować opon z indeksem prędkości „V” (do 240 km/h), jeśli nasze auto wymaga opon o indeksie prędkości „T” (do 190 km/h). Opony o znacznym indeksie prędkości są bardziej czułe na działanie niskich temperatur, mogą być też trochę sztywniejsze od opon o niskim indeksie. Podsumowując, najlepiej, jeżeli kupując opony, dobieramy jeden z rozmiarów rekomendowanych przez producenta samochodu. Wszelkie odstępstwa, choć często możliwe, mogą mieć wpływ na zachowywanie się samochodu.

Zapraszamy - naciśnij tutaj tachograf przepisy i wejdź na następną naszą witrynę. Tam oczekują na Ciebie świeże oraz rzetelne artykuły.

Wymieniając rozmiar opon, robimy to na własną odpowiedzialność.
2020-01-30
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.