Gdzie zaopatrzyć się w używane części do pojazdu?

Naprawa pojazdu nie zawsze musi wiązać się z zakupem nowych (kosztownych) części. Sporo części możemy zastąpić wymiennikami z drugiej ręki lub ze złomowiska. Podpowiadamy na co uważać w czasie zakupów części używanych. Gdzie można nabyć używane części najekonomiczniej? Na pewno na złomowisku. Ewentualnie na giełdzie lub aukcyjnych serwisach on-line.

części samochodowe
Dziennikarz: Dylanlspangler
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Czy to jednakże bezpieczne i dobrze jest w ogóle inwestować w „złom”? Na te wątpliwości nie ma bezdyskusyjnej odpowiedzi, bowiem wszystko zależy od elementu, jaki chcemy zakupić. W poniektórych wypadkach (przykładowo pierścień oporowy) może wiązać się to z dużym ryzykiem, w następnym używaną część zdołamy ocenić na oko i śmiało montować w samochodzie. Części przede wszystkim należy podzielić na 2 podgrupy: elementy mechaniczne i blacharskie. Z pierwszymi musimy uważać, gdyż sprzedawca „naciągacz” może nam proponować "kota w worku".

Kolejne tematy

Jak niezwykle istotne są tuleje w pracy zawieszenia w samochodzie?

Urządzenia
Dziennikarz: www.eecpoland.eu
Na podstawie danych z: www.eecpoland.eu
Wydawać by się mogło, że tego typu niewielka część podwozia nie powinna sprawiać dużego problemu. Główną rolą tych części jest tłumienie nawet mniejszych drgań, jakie mogą wystąpić podczas pracy jezdnego systemu w aucie.


Przeważnie pierwszym tłumikiem drgań jest opona, jednak wszystkich nierówności nie wytłumi.


części zamienne
Dziennikarz: Umberto Brayj
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Napęd, skrzynia biegów, amortyzatory – tego na pierwszy rzut oka nie ocenimy. Nie zmienia to jednak faktu, że nieraz gra jest warta świeczki.

Pragnę przyciągnąć Cię na autorskie www. To świeża strona, która zawiera wiele ciekawych artykułów. Fantastycznie będzie też, jeżeli zostawisz ocenę.

Jeśli przykładowo nowa automatyczna skrzynia biegów kosztuje dwadzieścia tys. zł, a wykorzystywaną pozyskamy za np. tysiąc zł (poznaj szczegóły). Nawet jeżeli przy pierwszej próbie okaże się ona nie do końca efektywna to za kupno + montaż + demontaż uiścimy z pewnością mniej aniżeli za nowy okaz. Trzeba tylko uważać na fragmenty, które w danym modelu psują się notorycznie. W wypadku części karoserii (np. błotnik) nie występuje żadne ryzyko kupna w stanie używanym. Bardzo często będzie to nawet lepsze i tańsze rozwiązanie aniżeli zastosowanie nowego wymiennika.

Bez względu na opłacalność przestrzegamy przed nabyciem na złomowiskach (przede wszystkim) części posiadających wpływ na bezpieczeństwo pasażerów na przykład elementów zawieszenia czy systemów pirotechnicznych – napinaczy pasów. Za cały silnik benzynowy do znanego modelu pojazdu (o ile nie jest to jakaś wyjątkowo poszukiwana jednostka) musimy zapłacić od 800 do 4 tys. zł. Za podobne kwoty nie da się przeprowadzić poważnej naprawy silnika, o solidnym kapitalnym remoncie nie wzmiankując (strona tutaj). Uwaga! Nawet jeśli zbywca używanego silnika daje gwarancję rozruchową, to i tak ryzykujemy, że w razie wpadki sami zapłacimy za ponowny demontaż a także montaż.
2023-08-22
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.