Jak powinno budować się drogi? Na co zwrócić uwagę? Co będzie niezbędne, aby pracę zrobić dobrze?

Budowanie drogi to cała masa najróżniejszych zadań, których efektem jest ładna, solidna nawierzchnia. Niewiele ludzi zdaje sobie z tego sprawę, lecz budowanie dróg to proces wymagający sporej ilości czynności. Żeby więc ją dobrze wykonać należy mieć tak ważną fachową wiedzę.




Dla wszystkich, którzy nie posiadają tego typu informacji, przygotowaliśmy ten krótki artykuł.


Przedsiębiorcy
Dziennikarz: Cindy Sue Causey
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Ustabilizowanie podłoża cementem to proces technologiczny, który polega na rozczłonkowaniu istniejącego gruntu rodzimego, a potem zmieszanie go z taką ilością wody oraz cementu, aby po stwardnieniu mieszanka miała odpowiednią wytrzymałość oraz odporność na działanie niszczące działanie pogody. Gdy wprowadzamy mieszankę cementu w grunt występuje proces związywania się podłoża z cementem, jak i twardnienie zastosowanego cementu. Do budowania jezdni używa się kruszywa naturalnego, które stabilizuje się w sposób mechaniczny. To warstwa konstrukcyjna nawierzchni z zagęszczonego kruszywa o najlepiej dobranym uziarnieniu.

Jeśli masz zamiar poznać taki temat dokładniej i chcesz przeanalizować zagadnienie pod innym kątem, to więcej znajdziesz w tekście (https://www.installgroup.pl/) artykułu, który odnajdziesz tutaj.

Najważniejszymi czynnikami, jakie wpływają na końcowy sukces, są harmonijna krzywa uziarnienia, stopień jego jakości oraz wilgotność optymalna. Kruszywo naturalne możemy wbudowywać na wiele sposobów.


Możemy to wykonać ręcznie, przy pomocy spychacza, jak również równiarką. Jeśli chodzi o spychacz, to należy pamiętać, iż to mało dokładny sposób, gdyż sprawia, iż kruszywo jest w stanie się rozsegregować, co uniemożliwia właściwe ułożenie górnej warstw. Lepszą metodą jest jednak równiarka. Powinniśmy wystrzegać się zagęszczania warstw takiego kruszywa, jakiego wilgotność za bardzo przekracza wilgotność optymalną. Skutkuje to zamknięciem cieczy w porach kruszywa, dlatego nie można uzyskać poprawnego wskaźnika zagęszczenia. Podbudowa z mieszanki kruszywa łamanego może być dolną lub górną z warstw podbudowy nawierzchni drogowej - więcej info na Często tego typu podbudowy z tłucznia tworzy się jako dwie warstwy, a największa grubość warstw pod zagęszczenie nie powinna przekraczać dwudziestu centymetrów. Dolna warstwa podbudowy tworzona jest z reguły z tłucznia bardziej grubego aniżeli warstwa leżąca wyżej.


pmb 45/80-65
Dziennikarz: Portal Jak-Budowac.pl
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com


Do dolnej z warstw wykorzystuje się kruszywo łamane 0-63 mm, a do górnej kruszywo łamane 0-31,5 mm. Pamiętajmy o mieszankach mineralnych, wykonanych z cementu albo też emulsyjnych, jakie są stosowane do wykonania warstw podbudów nawierzchni drogowych - . Mogą być zrobione z mieszaniny wytworzonej na miejscu z destruktu ze starej nawierzchni czy z całkiem nowej jak asfalt.




Mieszanka może być także wytworzona w mieszarce stacjonarnej, a następnie rozłożona za pomocą równiarki. Do budowania dróg za każdym razem powinno się używać najlepsze surowce, czyli pmb 45/80-65, jak również Produkty, bo to gwarantuje najlepszą jakość i trwałość każdej drogi.
2022-11-29
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.