Asfalt jest lepiszczem, który podgrzewany do nale
życie najwyższej
temperatury mięknie i upłynnia się, zaś po schłodzeniu jego lepkość powiększa się i staje się ciałem stałym. Aktualnie jest on głównym elementem mieszanek mineralno-asfaltowych używanych do konstrukcyj
powierzchni asfaltowych.
Budowa nowoczesnych nawierzchni, trwałych i odpornych na zniszczenia, wymaga stosowania wysokiej jakości lepiszczy.
Dziennikarz: Kris Duda
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Spoiwa takie pozyskać można poprzez przeróbkę asfaltów drogowych należytymi
domieszkami. Asfalt drogowy używany do konstrukcji powierzchni asfaltowych musi realizować żądania w szerokim zakresie temperatur technologicznych i eksploatacyjnych. Ze względów technicznych i ochrony środowiska istotne jest zastosowanie do budowy nawierzchni drogowych w coraz większym obrębie, klejów gumowo-asfaltowych.
Chcesz zgłębić więcej interesujących informacji na omawiany temat? To
poczytaj więcej, które akurat wspomniane informacje posiadają.
Do ich produkcji stosuje się miał gumowy ze zniszczonych opon samochodowych.
Asfalt przekształcany polimerem pmb 45/80-65 to asfalt, którego właściwości reologiczne pozostały zmodyfikowane w wytwórczości przez dodanie jednego, względnie paru polimerów organicznych. Celem ich używania jest usprawnienie własności funkcjonalnych nawierzchni asfaltowych. Im wyżej położona warstwa z asfaltu, tym obszerniejszy musi być zakres plastyczności asfaltu. Są w szczególności zalecane do warstw ścieralnych i łączących. W zastosowaniu do powłoki podbudowy wykorzystuje się je do ulepszenia wytrzymałości zmęczeniowej.
Dziennikarz: superscheeli
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com
Zastosowanie asfaltów jest zależne od kategorii ruchu i warstwy powierzchni.