Pułap 65 dB znaczy brzmienie nie do zniesienia dla ludzkiego ucha. Na nieszczęście, ten poziom hałasu jest przekraczany w otoczeniu dróg, przede wszystkim szybkiego ruchu czy też autostrad.
Dokuczliwości wypływające z komunikacyjnego hałasu dotykają już mniej więcej 80 mln mieszkańców europy.
Przy tym szkody, jakie są skutkiem oddziaływania hałasu na człowieczy organizm, szacuje się na 38 mld euro na
rok. Stąd nowoczesne drogownictwo intensywnie wypatruje rozwiązań w zakresie tzw. cichych nawierzchni. Drogowy hałas wywodzi się z interakcji między oponą a nawierzchnią szosy. Zasadnicza jednak emisja harmideru pochodzi z samego
samochodu. Tak więc istotne znaczenie w działaniach redukujących harmider komunikacyjny mogą mieć producenci wozów oraz opon. Przemysł (
arapneumatik.pl/k-21-przekladnie-slimakowe-zaworowe-rotork) motoryzacyjny posiada świadomość owego problemu i wdraża nowinki techniczne niwelujące konsekwencje przemieszczania się aut. W przypadku Polski problem ten jest jeszcze innego rodzaju.
Odwiedź naszą stronę. Tam czekają na Ciebie nowe bardzo ciekawe wątki. Opracowujemy dla Was
dalsze informacje i będzie nam miło, jeśli je oglądniecie.
Otóż, po naszych szosach porusza się dużo samochodów wysłużonych a także przestarzałych pod względem technicznym. Jeśli status materialny naszego społeczeństwa pozwoli na wymianę
tychże aut na nowocześniejsze, to też skala problemu hałaśliwości daleko się zmniejszy. W jaki sposób drogowcy, a zatem zarządcy oraz inwestorzy szos, mogą zapobiec nadmiernej emisji hałasu? Trudno przecież zakazać ruchu samochodów. Możemy jednakże ograniczyć szybkość. Graniczną prędkością, od której zachodzi gwałtowny
wzrost intensywności harmideru, jest 55 km/h dla wozów osobowych i 70 km/h dla pojazdów ciężarowych. Rozwiązaniem tego problemu mogą być nowoczesne
nawierzchnie tj asfalt 70/100.