W latach dziewięćdziesiątych w w naszym kraju pojawiło się wiele firm. Rozwój, który ruszył, sprawił, iż wielu ludzi z dnia na dzień zostało biznesmenami. Zajęli oni wiele obszarów gospodarczych. Spora część postawiła na transport i usługi dostawcze. Część na współpracę z przedsiębiorstwami zza granicy.
Na podstawie danych z: http://www.betaret.pl/
RP potrzebowała rozwoju nie jedynie dróg, lecz kompletnego zaplecza. W którymś miejscu dany produkty należało przetrzymywać. Właśnie w ten sposób wybudowano wielkie hale i magazyny. Zatrudnienie dostało wiele ludzi. Do dzisiejszego dnia wciąż poszukuje się etatowców z uprawnieniami do – przykładowo – jeżdżenia wózkami widłowymi.
Wózek widłowy stał się nieodłącznym elementem danej hali. Bez tego sprzętu praca w tych magazynach byłaby nierealna. Wysokie regały i bardzo ciężki towar (nawet mniej ważące produkty produkty pakowane są wszak na palety) – czy mężczyzna własnymi rękoma dałby radę umiejscowić paczki na określonym miejscu? Nie miałby na to szans. Warto dostrzec, że
używane wózki widłowe pojawiły się także w każdym dyskoncie. Właśnie one zajmują się wyładunkiem towaru (spożywczy, czy choćby chemię) z przyjeżdżających każdego dnia tirów czy samochodów dostawczych. A markety budowlane? Nawet jeżeli zaopatrują się tam osoby prywatne, które, przyjmijmy, remontują swoje mieszkanie, w pewien sposób najpierw należy kafle albo deski podłogowe wyciągnąć z samochodu i zawieźć na zaplecze sklepu.
Dlatego dużą popularnością cieszą się też firmy, zajmujące się sprzedażą części do wózków widłowych. Wspomniane maszyny są, jak wszystkie urządzenia – niezbędne, lecz niestety nie bezawaryjne. Jak wszystko posiadają własny czas i określoną żywotność.